perjantai 14. toukokuuta 2010

Älä enää itke mies, illassa on lupaus kesästä
jossain valvoo toinenkin uneton 
joka miettii samaa kuin sinä
taivaanrannassa aurinko sammuu 
noustakseen aikaisemmin

Mmh, tällaisia kesäiltoja jokainen kaipaa. Ne alkavat aina vaivihkaa Helsingin keskustasta, sitä on suunnitellut kaikkea ja törmää sitten täysin oikeisiin tyyppeihin.
Käymme Epäluotettavan Lähteen luona eduskuntatalon vieressä. Poltamme. Puhallamme saippuakuplia, nauru kihelmöi ja ulkona on niin lämmin että tarkenee lyhythihaisessa. Missä vaiheessa tänne tuli kesä.

Ihanaa kun voi istua rauhassa,  minä videoin Rn menoa, hän kaivaa laukustaan vesilasin ja täyttää sen.
Löydämme itsemme kaupasta, huomaamme kaikkien ostostemme olevan keltaisia: maissia, keltaista jaffaa, keltaisessa pussissa olevia lakuja, keltaisessa pussissa olevia sipsejä, kaksi perunaa.
Perunat katosivat johonkin tosin matkalla, ehkä löydän ne kun tänään puran laukkuni.

Isä sanoo ettei neula koskaan ole tarpeeksi hygieeninen jaettavaksi.

Matkaamme pummilla Espooseen ja istumme metsässä grillaamassa. Rakennamme laavua ja ihailemme sitä, minä valokuvaan ja on tosi kivaa, vaahtokarkit maistuvat hyviltä ja ukkonen välähtelee taivaanrannassa.
Ja sitten me lähdemme, illalla myöhään pois pois pois, kaikki kaipaavat minua siinä välissä mutten jaksa reagoida, minä vietän nyt turmiollista elämää metsässä.
Päädymme R:n luokse yöksi, sen kämppiksellä tosin on siellä joku nainen, joten olemme tosi suvaitsevaisia ja päätämme leiriytyä pyörävarastoon. Löydämme sopivan varastokopin, sinne mahdumme juuri me kolme, istumme hämyssä, poltamme vähän lisää, kippaamme tuhkat piipusta ulos, raavimme sen puhtaaksi ja poltamme vielä vähän.
Nukahdamme pyörävaraston betoniseiniin.

Herään kello 5:50, J soittaa, "Mä oon Helsingissä, täällä nousee aurinko, mä en oo nukkunut yhtään, tule tänne mun kanssa", minä en edes tajua kuka soittaa, mutta päätän silti lähteä sillä rakkoni on ratketa vessahädästä.
Syön J:n kanssa keskustassa aamupalaa. Jäätelöä ja batterya ja vähän herneitä. Battery maistui jäätelön kanssa tosi oudolta.

Ja sitten istun taas bussissa, väärässä bussissa, toivon matkan kestävän ikuisuuden mutta tiedän ettei se kestä, jään pois liian myöhään ja matkaan junalla kotiin, nyt istun taas täällä, kävin jo suihkussa, tänään olisi ehkä lady gaga-teemabileet, katsoo jaksanko mennä.

Olen nukkunut kaksi tuntia omituisessa asennossa, polttanut liikaa ja ollut turmiolla, valokuvannut kauheasti ja meinannut ratketa ilosta, avautunut omituisista asioista keskellä yötä sekavissa tunnelmissa. Ai niin, ja se yksi suosittu soitti minulle, se soitti, eikun soitinkohan minä sille, no taisin, mutta se kyseli minua kaveriltani.
Miten hienoa. Mie puhuin sille. Mie voin tutustua siihen. Se on ehkä vähän miun tyylinen.

Ensi viikonloppuna mua odottaa Tampere, R lähtee sinne mukaan, samoin Oulusta yksi poika, me nukumme teltassa.

4 kommenttia:

  1. olen ollut hereillä kaksi tuntia ja polttanut kolme tupakkaa. tykkään. edessä on pitkä kesä ja syksyllä minä muutan vantaalle, lähelle sinua.

    VastaaPoista
  2. Ollaan tunnettu joskus, oltiin sillon molemmat ahkeria hauvalaisia (hauva.com), mutten tiedä mitä sitte tapahtui ?
    Oon lukenut tätä sun blogia, en oo ennen rohjennut vielä kommentoida mitään, mutta oot niin äärettömän söpö rastoinesi ja ajattelet joistaki asioista samansuuntaisesti kuin minäki.
    Voimia ja jaksamista, elämä heittelee mutt jossain on tyyni turvasatama. <3

    VastaaPoista
  3. Tampereelle. Ehkä bongaan sut jossain ja jään katselemaan sun touhuja kauempaa.

    VastaaPoista